≈ۣۜČʌ√ʌ

≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

اگر سروصدای اطراف شما آنقدر بلند است که برای اینکه کسی صدایتان را بشنود مجبور می‌شوید داد بزنید، این احتمال وجود دارد که به گوشتان آسیب برسد. از دست دادن موقت شنوایی ممکن است بعد از قرار گرفتن شما در معرض صدای بلند به هر مدت زمانی اتفاق بیفتد. اگر دچار از دست دادن موقت شنوایی شده باشید، ممکن است یک مدت نتوانید به خوبی همیشه بشنوید.

همچنین ممکن است دچار زنگ زدن گوش شوید. ممکن است گرفتگی گوش هم برایتان اتفاق بیفتد. بااینکه هرازگاهی شنواییتان به حالت عادی برمی‌گردد اما قسمت خطرناک ماجرا این است که اگر باز هم دوباره و دوباره به موزیک بلند گوش دهید برای همیشه شنواییتان را از دست بدهید.

اگر یک نفر یک دوره طولانی در معرض صدای بلند قرار داشته باشد، مثلاً هر روز، ممکن است برای همیشه شنوایی خود را از دست بدهد. این یعنی شنوایی او دیگر هیچوقت مثل قبل نخواهد شد. به همین دلیل است که کارگرهای ساختمانی و کارگرهای کارخانه‌ها باید حتماً از محافظ گوش استفاده کنند. چمن‌زن‌ها و وسیله‌های قوی دیگری مثل اره هم صدایشان آنقدر بلند هست که باعث آسیب رساندن به شنوایی یک نفر شوند. این نوع صداها ممکن است باعث شود گوش فرد همیشه زنگ بزند.

گوش دادن به موزیک با صدای بلند هم ممکن است همین آسیب را ایجاد کند، مخصوصاً اگر از هدفون استفاده کنید. بعضی موسیقیدان‌های معروف هم دچار مشکلات شنوایی زنگ زدن گوش شده‌اند که می‌تواند برای همچنین کسی که باید همیشه موزیک گوش کند و از آن لذت ببرد شرایط خیلی سختی باشد.

شما می‌توانید برای محافظت از شنواییتان خیلی کارها انجام دهید. با استفاده از محافظ گوش موقع استفاده از دستگاه‌های پرصدا از گوش‌هایتان مراقبت کنید. همچنین یادتان باشد صدای موزیک را پایین بیاورید مخصوصاً وقت‌هایی که از هدفون استفاده می‌کنید یا در ماشین هستید. وقتی هم که از هدفون استفاده می‌کنید هر چند وقت یکبار به گوش‌هایتان استراحت بدهید.

و اگر می‌خواهید به کنسرت بروید، برای محافظت از گوش‌هایتان در برابر صدای بوم بوم از محافظ گوش استفاده کنید. با رعایت این نکته دیگر هیچوقت دچار مشکلات شنوایی نخواهید شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 14 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 12:44 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد